ليس كل ما يلمع ذهباً

ابحث داخل موقعنا الاجتماعي

جارٍ التحميل...

استمـع إلــى القـرآن الكريـم

مواقع فى العلوم الاجتماعية

برنامـج Spss الإحصـــــائي

كيف تجتـاز اختبار التوفـــل ?

كيف تجتاز الرخصة الدوليـة ?

متصفحات متوافقة مع الموقع

شريط أدوات العلوم الاجتماعية

إنضم إلينا على الفيـس بوك

قناتنا الاجتماعية علي اليوتيوب

شاركنا بأفكارك على تويتر

الأخبار الاجتماعية عبر RSS

تصـفـح موقعنا بشكل أسرع

العلوم الاجتماعية علي فليكر

المواضيع الأكثر قراءة اليوم

أرشيف العلوم الاجتماعية

زائرى العلوم الاجتماعيـة

هام وعاجل:

على جميع الباحثين الاستفادة من محركات البحث الموجودة داخل الموقع لأنها تعتبر دليلك الوحيد للوصول إلى أي معلومة داخل الموقع وخارجه عن طريق المكتبات الأخرى وهذا للعلم .... وفقنا الله وإياكم لما فيه الخير.

--------------------------------

على جميع الباحثين والدارسين إرسال استمارات الاستبيان في حالة طلب تحكيمها من إدارة الموقع على هيئة ملف وورد لنتمكن من وضع التحكيم داخلها ... وذلك عن طريق خدمة راسلنا بالموقع مع ذكر البريد الاليكتروني لشخصكم لكي نعيد إرسال الاستمارة لكم مرة أخرى بعد تحكيمها... إدارة موقع العلوم الاجتماعية.

Helwan University
Faculty of Educational
Educational Psychology Department
The Researcher Name : Ahmed Mohamed Gadelrab Abouzaid
--------------------------------------------
The Study Title : Disruptive Behavior and its relationship to some Psychological Variable in sample of educable mentally retarded children , aged 9- 12 , and
effectiveness of therapeutic intervention in reducing ,PHD,2007
-------------------------------------------
The Study Institution :Educational Psychology Department , Faculty Educational , Helwan University
-----------------------------------------
The Study Brief : this study aimed to study the differences between mentally retarded boys and mentally retarded girls in the disruptive behavior , the relationship between disruptive behavior and aggressive behavior , and the effectiveness of social skills training program , parental training program and two programs together in reducing the disruptive behavior and improving social competence in a study sample . it consisted of 18 children (10 boys-8girls) with educable mentally retarded and disruptive behavior , 9 - 12 years old and their parents were 18 , they divided into 3 experimental groups and a control group . it used Disruptive Behavior Rating-Scale by Researcher , Aggressive Behavior Rating-Scale by Researcher , Social Skills Rating-Scale by Researcher , Child Data Form by Researcher, Stanford-Beneit , Q . Scale by Luies Meleka , 1998 , Social Skills Training and Parental Training Programs by Researcher . it resulted to there were statistical significant differences between mentally retarded boys and mentally retarded girls in the disruptive behavior for boys , there was a statistical significant positive correlation relationship between disruptive behavior and aggressive behavior , effectiveness of social skills training program , parental training program and two programs together in reducing the disruptive behavior and improving social competence in study sample , social skills training and parental training programs together were the best in reducing the disruptive behavior and improving social competence in study sample, after that was parental training program, then social skills training program , the effectiveness was continued after a month of the application.Key Words :Mental Retardation , Educable Mentally Retarded , Disruptive Behavior , Aggressive Behavior , Social Skills , Parental Training Program , Social Skills Training Program

0 التعليقات:

أترك تعليقك هنا... نحن نحترم أراء الجميع !

Related Posts with Thumbnails

Choose Your Language Now

ابحث في المكتبات الاجتماعـية

Loading

قسم الاستفسارات السريعة

اشترك معنا ليصلك الجديد

إذا أعجبك موقعنا وتريد التوصل بكل المواضيع الجديدة ،كن السبّاق وقم بإدخال بريدك الإلكتروني وانتظر الجديد

لا تنسى تفعيل الإشتراك من خلال الرسالة البريدية التي سوف تصلك علي بريدك الإلكتروني.

المواضيع التي تم نشرها حديثا

شكر خاص لزائرينا الكرام

شاركونا تعليقاتكم على أى موضوع وسوف نقوم بالرد عليها فور وصولها شكراً لزيارتكم موقعنا .. العلوم الاجتماعية .. للدراسات والأبحاث الاجتماعية,ومقالات علم الاجتماع والخدمة الاجتماعية,وعلم النفس والفلسفة,وباقي فروع العلوم الاجتماعية الأخرى .. العلوم الاجتماعية © 2006-2014

أهمية الوقت في حياتنا

تقييم العلوم الاجتماعية